Ekonomi

Yeni Girişiminizin Organizasyon Şemasını Nasıl Çizeceğinizi Anlatıyoruz

Yeni bir girişiminiz var ancak yerleşim planı çizmeyi bilmiyor musunuz?

İçeriğimize göz atın!

1. Geleceği planlayın!

Şirketiniz için bir organizasyon şeması oluşturmak istiyorsanız, yapmanız gereken ilk şey şirketinizin geleceğini planlamaktır. Şirketiniz nereye gidiyor? Şirketiniz için hedefleriniz var ama yapamadıklarınız neler? Kendinize bu soruları sorarak cevaplar bulmaya çalışın. Bu sistem ile firmanızın geleceği için fikir sahibi olabilirsiniz. Mümkün olduğunca gelecek için plan yapın. Yeni girişiminiz için 3-5 yıl ilerisini planlayabilirsiniz.

2. Geçmiş deneyimlerinizi gözden geçirin.

Şirketinizi ilk açtığınızda bölümlerin ve farklı grupların çalışma biçimlerini göz önünde bulundurun. Çalışırken, hangi yolların işe yarayıp neyin yaramadığını düşünün. Çalışma stilleriyle ilgili herhangi bir rastgele sorun var mı? Hangi formül departmanların birbirleriyle daha iyi çalışmasını sağlar?

3. Gerçek yerleşim yapısını seçin.

İş hedeflerine ulaşmak ve müşterilere uygun hizmet sunmak için hedefler belirleyerek şirketinize uygun bir organizasyon yapısı seçerek en verimli iş akışını oluşturmayı hedefleyin. Yeni girişimlerde düz bir yerleşim şeması kullanmak ilerlemenizi kolaylaştırır.

4. Yeni girişiminiz için düz çizgi düzeniyle devam edin.

Girişimler arasında popüler olan düz yerleşim düzeni ile ilerlemek, işletmeniz için başlangıçta doğru yol olacaktır. Küçük bir ekiple çalışan, büyük departmanları olmayan ve orta düzey yöneticileri olmayan yeni girişimler için öncelikle düz bir organizasyon şeması oluşturmak gerekir. Düz organizasyon şemaları sayesinde çalışanlar daha fazla sorumluluk almakta ve açık iletişim teşvik edilmektedir. Bu organizasyon şemasında bireyleri bire bir seviyede konumlandırın ve güç eşitliğini sağlayın.

5. Çalışanları dahil edin.

Bir organizasyon şeması oluşturmak için çalışanlarınızı da dahil etmeniz gerekir. Şirketinizde çalışan birinin farklı rollerde çalışıp çalışamayacağını değerlendirin. Bir çalışanın şirketinizdeki önceki rolüne tam olarak uymayabileceği için ihtiyaç duyulan yeni yetkinlikleri belirleyebilirsiniz. Yetkinlikleri geliştirmek için bir plan oluşturabilir ve uygulayabilirsiniz.

6. Yetki ve sorumluluk istikrarını uygun şekilde tesis edin.

Doğru bir organizasyon şeması çizmek için çalışanlarınıza eşit yetki ve sorumluluk vermek değerlidir. Çalışanlarınızın şirkete olan bağlılıklarını artırmak ve şirketiniz için daha verimli çalışmalarını sağlamak için eşit sorumluluklar vermek değerlidir.

7. Performansı güçlü bir şekilde yönetin.

Yıl boyunca çalışanlarınızın performansını daima izleyin. Performans yönetim süreçleri, performans değerlendirme, şirketin sahip olduğu kaynaklar, şirkette maksimum verimliliğe sahip bir çalışma ortamı oluşturmak için çok değerlidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu