Depremde otel verileri ‘Elektra’ ile güvende
Nurdoğan ARSLAN ERGÜN
Turizm ve sağlık departmanları için profesyonel teknoloji çözümleri geliştiren Talya Bilişim, web tabanlı çözümleri ile şirket bilgilerini afet dönemlerinde koruyor.
Talya Bilişim Yönetici Ortağı Nilüfer Durukal, Kahramanmaraş depremlerinden sonra bile bölgedeki otellerin koruma altında kaldığını belirterek, “Sunduğumuz çözümlerden biri olan Elektraweb bulut üzerinde çalışan web tabanlı bir uygulama olduğu için otellerimiz koruma altına alındı. depremde hiçbir bilgi kaybetmeyin.
Oteller müsait olur olmaz kaldıkları yerden çalışmaya başlayabildiler ve direkt rezervasyon alabildiler.” Durukal, deprem bölgesindeki tüm kullanıcılara programı 3 ay ücretsiz kullanma hakkı ve 7/24 takviye sağladıklarını da kaydetti. Ürettiği yazılımları ihraç eden şirket, bu yıl ABD’de 50 otele hizmet vermeyi hedefliyor.
2022’de dövizde yüzde 30 büyüyen şirket, bu yıl yüzde 40 büyüme hedefliyor. Şirket, hizmet verdiği otel sayısını 5 binden 6 bin 500’e çıkaracak. Küresel büyüme hamlesi kapsamında geçen yıl eylül ayında ABD pazarına girdiklerini hatırlatan Nilüfer Durukal, “Burada EASY PMS markasını devreye aldık. .
EASY PMS’i bir dünya markası olarak konumlandırıyoruz. ABD’de güçlü ve istikrarlı bir şekilde ilerleyebilmek için özel bir büyüme planı hazırladık. 2023 hedefimiz ABD pazarında 50 otele ulaşmak” dedi.
Turizm departmanı için Türk mühendisler tarafından geliştirilen Elektraweb programının dünya turizminin önde gelen ülkeleri arasında İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya, Tayland’ın da aralarında bulunduğu 23 ülkede kullanıldığını belirten Durukal, “İnternet ile otele ulaştık. 2 bini web’de, 3 bini masaüstünde olmak üzere 5 bini aşkın Elektraweb kullanıcısı. . 2023 yılı sonuna kadar 6 bin 500 otele ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Durukal, bu yıl sağlık turizmine yönelik analizleri daha da artıracaklarını bildirdi.
“Turizmde yapay zeka öne çıkıyor”
Turizm sektöründe kişiselleştirilmiş misafir memnuniyetinin, farklı yaş ve demografik kümelere yönelik tatil konseptleri ile deneyim yaratmanın anahtar kelimeler olacağını öngören Nilüfer Durakal’a göre “veri mühendisliği” kavramı bu nedenle önem kazanacak. Çünkü tüm pazarlama faaliyetleri dijital dünyada yürütülmek zorunda.
Sektörde dijitalleşmenin baş döndürücü bir hızla geliştiğini belirten Durakal, “Web tabanlı teknolojiler bu değişimin en önemli aktörleri. Acenteler, pazardaki konumları nedeniyle otellerden çok daha dijitaldir.
Çünkü otel satışlarının ağırlıklı olarak online satış kanalları üzerinden yapılıyor olması acenteleri adeta bir var olma savaşının içine sürüklemiştir. Bu nedenle ajanslar büyük ölçüde bulut teknolojisini kullanıyor. Yapay zeka kavramı turizm ve otelcilik sektöründe çok daha önemli hale gelecek” öngörüsünde bulundu.